De praktijk is gesloten, maar bel ons gerust

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden van Tandartspraktijk Leidschendam

  1. De algemene voorwaarden maken een onlosmakelijk onderdeel uit van de behandelingsovereenkomst(en) tussen Tandartspraktijk Leidschendam, hierna te noemen de ‘zorgverlener’, daaronder begrepen diens werknemers, en de patiënt hierna te noemen ‘overeenkomst’. Zij worden voor of bij het sluiten van overeenkomst(en) aan de patiënt of zijn wettelijk vertegenwoordiger(s) beschikbaar gesteld, zijn aanwezig in de wachtkamer en worden op verzoek toegezonden.

Derden

  1. De zorgverlener is bij de uitvoering van de overeenkomst gerechtigd derden in te schakelen. Het zal bij de keuze van deze derden zorgvuldigheid betrachten en, indien dat redelijkerwijs mogelijk is, tevoren overleg met de patiënt plegen, zulks met uitzondering van waarnemers en tandtechnik. Tandartspraktijk Leidschendam is voor gedragingen van deze derden niet aansprakelijk. De artikelen 7:404, 7:409 en 7:422 lid 1 Burgerlijk Wetboek zijn niet van toepassing.


Kosten en betaling

  1. De kosten van behandeling, inclusief de kosten van techniek en materialen, worden in rekening gebracht bij en zijn verschuldigd door de patiënt, ongeacht of deze de kosten geheel of gedeeltelijk kan declareren bij een zorgverzekeraar en of deze kosten aan de patiënt worden vergoed. De kosten van behandeling van minderjarigen worden in rekening gebracht bij en zijn verschuldigd door de wettelijk vertegenwoordiger(s).
  2. Tandartspraktijk Leidschendam berekent, tenzij anders door haar aangegeven, de kosten van behandeling ingevolge de door haar gehanteerde standaardprijslijst, die in de praktijk van de zorgverlener ter inzage ligt. Wijzigingen van de standaardprijslijst worden voorbehouden. Als wijziging van de tarieven op de standaardprijslijst een prijswijziging van de overeengekomen behandeling tot gevolg heeft, dan zal de patiënt voorafgaand aan de behandeling daarover – schriftelijk en/of digitaal – worden geïnformeerd.
  3. Afspraken dienen – indien noodzakelijk wegens overmacht – uiterlijk 24 uur voor de behandeling op werkdagen te worden geannuleerd. Bij niet of niet tijdige annulering van de afspraak is de zorgverlener gerechtigd de gereserveerde tijd en/of de afgesproken behandeling in rekening te brengen wanneer er geen andere patiënten konden worden behandeld of andere gehonoreerde werkzaamheden konden worden verricht met een tarief van 7,50 euro per vijf minuten, met een maximum van 125 euro.
  4. Betalingen dienen binnen 30 dagen na dagtekening van de declaratie door de patiënt te geschieden. De door de patiënt gedane betalingen strekken steeds eerst tot voldoening van verschuldigde rente, schade en kosten en vervolgens tot voldoening van opeisbare declaraties die het langst open staan, zelfs ingeval de patiënt vermeldt dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur. Als sprake is van een voorschot, dan wordt dit verrekend met de laatste declaratie uit hoofde van de overeenkomst. Niettegenstaande het vorengaande is de zorgverlener altijd gerechtigd om onmiddellijke en/of contante betaling te verlangen.

Behandeling en informatie

  1. Voorafgaand aan iedere uitgebreide en/of ingrijpende tandheelkundige behandeling die een bedrag ter grootte van €250,- (zegge: tweehonderdvijftig euro) of meer aan kosten met zich meebrengt, wordt de patiënt c.q. diens wettelijke vertegenwoordiger schriftelijk en/of digitaal een prijsopgave verstrekt, houdende een beschrijving van de door de zorgverlener uit te voeren prestaties voor de betreffende behandeling, het per prestatie in rekening te brengen tarief, alsmede de te verwachten materiaal- en techniekkosten. De materiaal- en techniekkosten kunnen niet meer dan een inschatting zijn, omdat Tandartspraktijk Leidschendam daarvoor afhankelijk is van derden. Bij toepassing van goud of andere legeringen geldt de dagprijs van de leverancier op het moment van de levering. Van de overige techniekprijzen en verrichtingen kunnen de definitieve bedragen maximaal 10 procent van de begrotingen afwijken. Indien voorafgaande verstrekking redelijkerwijze niet mogelijk is, dan is de zorgverlener niet gehouden tot het verstrekken van genoemde voorafgaande schriftelijke en/of digitale prijsopgave, mits de kosten van de behandeling in dat geval – tenzij ook dit redelijkerwijze niet mogelijk is – voorafgaand aan de werkzaamheden met de patiënt en/of diens wettelijke vertegenwoordiger(s) is besproken.

Bij wijziging van het behandelplan, onvoorziene complicaties tijdens de behandeling of overschrijding van de begroting informeert de zorgverlener de patiënt hierover schriftelijk.
De patiënt is gehouden alle gegevens en bescheiden die de zorgverlener naar zijn oordeel nodig heeft voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig en in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen.
De uit de in de vertraging van de uitvoering van de overeenkomst voortvloeiende extra kosten en extra behandelingskosten, ontstaan door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk ter beschikking stellen van de verlangde gegevens en bescheiden, zijn voor rekening van de patiënt. De patiënt staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan de zorgverlener ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden.
De zorgverlener legt op verzoek van de patiënt schriftelijk vast voor welke ingrepen van al dan niet ingrijpende aard deze toestemming heeft gegeven.

Reclames en klachten

  1. Klachten omtrent declaraties dienen binnen acht dagen na declaratiedatum bij de zorgverlener schriftelijk te worden ingediend, bij gebreke waarvan de patiënt geacht wordt de factuur als juist te hebben geaccepteerd. Het indienen van een klacht omtrent een declaratie schort de betalingstermijn en -verplichting niet op. Verrekening met tegenvorderingen is niet toegestaan. Hetzelfde geldt voor klachten ingediend bij de Klachtencommissie Tandheelkunde of enige andere instantie.

Overschrijding betalingstermijn

  1. Als de patiënt niet, niet tijdig, niet deugdelijk, of slechts gedeeltelijk aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, is de patiënt steeds onmiddellijk in verzuim, zonder dat daartoe enige nadere ingebrekestelling is vereist en zijn de verschuldigde bedragen terstond opeisbaar. In dat geval is de patiënt aan de zorgverlener de wettelijke rente verschuldigd over de periode van het verzuim, alsmede alle kosten die de zorgverlener moet maken om zijn vordering te incasseren, waarbij de buitengerechtelijke kosten worden vastgesteld op 15% van het verschuldigde bedrag, met een minimum van Euro 100, onverminderd het recht van de zorgverlener om de volledige schade te vorderen.
  2. Bij betalingsachterstand is de zorgverlener gerechtigd verdere behandeling op te schorten of deze slechts te verrichten tegen contante betaling.

Garantie

  1. Tandheelkunde is een medisch beroep. Ondanks uiterste zorgvuldigheid van de zorgverlener kan de uitkomst van een behandeling nooit met volledige zekerheid worden voorspeld. Voor zover mogelijk zal de zorgverlener de patiënt vooraf van de risico’s op de hoogte stellen. We hanteren een garantietermijn van 5 jaar op kroon-, brug- en implantaatwerk, 2 jaar voor een nieuwe prothese en 1 jaar voor composietrestauraties. Er kan alleen aanspraak gemaakt worden op deze garantie, mits de patiënt minimaal één keer per jaar de zorgverlener bezoekt voor een controle en eventuele onderhoud. De garantie vervalt indien derden wijzigingen aanbrengen in het werkstuk. De vorm van de garantie zal in een gezamenlijk gesprek tussen partijen besproken worden.

Aansprakelijkheid

  1. De aansprakelijkheid van de zorgverlener is beperkt tot het bedrag waarop de door de zorgverlener afgesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering in het voorkomend geval aanspraak geeft, vermeerderd met het bedrag van het eigen risico van de zorgverlener onder de verzekering. De patiënt kan deze polis desgewenst inzien op de praktijk van de zorgverlener.

Openingstijden

Maandag
10:00 tot 18:00

Dinsdag
10:00 tot 18:00

Woensdag
10:00 tot 18:00

Vrijdag
10:00 tot 18:00

Kleinschalig en persoonlijk

Wij nemen uitgebreid de tijd voor de behandeling en geven u de aandacht die u verdient.

Vaste behandelaar

De behandelingen worden altijd uitgevoerd door een vaste tandarts.

Moderne apparatuur

Wij werken met de modernste apparatuur om u de best mogelijke zorg te kunnen bieden.

Snel geholpen, korte wachttijden

Wij hebben korte wachttijden, u wordt snel geholpen.

Wij spreken verschillende talen

Naast Nederlands en Engels, spreken wij ook Pools.

Google Beoordelingen
4.9
Gebaseerd op 28 beoordelingen
js_loader
nl_NL

Geachte patiënten,

Van 28 mei tot en met 7 juni is onze praktijk gesloten. Gedurende deze periode zullen we geen afspraken telefonisch kunnen plannen of behandelingen uitvoeren.

Indien u een afspraak wenst te maken na onze vakantieperiode, verzoeken we u vriendelijk om een e-mail te sturen naar info@tandartsleidschendam.nl.

Ons team zal uw e-mail zo spoedig mogelijk beantwoorden en een geschikte afspraak voor u inplannen.

In geval van spoed adviseren we u om contact op te nemen met Dental 365. Zij staan klaar om u te helpen in noodgevallen.

Dental 365
Adres: Burgemeester Hovylaan 78, 2552 AZ Den Haag
Telefoon: 070 204 0010

Logo Tandartspraktijk Leidschendam